23.05.2015, 08:39
Zitat:Original von Ebi68
Hi,
und mal ein kurzer Auszug aus der original Einbauanleitung:
Zitat:The Ignitor ignition can be used in conjunction with most ignition coils rated at 1.5 ohms of primary resistance on eight cylinder engines and 3.0 ohms on four and six cylinder engines. For optimum performance purchase and install the recommended Flamethrower high performance coil. Many vehicles came equipped with ballast resistor or resistance wire. To achieve optimum performance from the Ignitor ignition system, we recommend the removal of these components.
Gruß
Joachim
Hallo
Die " removal of these components" kann man aber nur machen, wenn man deren Zuendspule bzw eine nimmt, die die vollen 13 V constant abhaben kann.
Benuzt man originale Zuendspulen oder gar original replacement Spulen, sollte man den Wiederstand beibehalten, da sonst die Spule ueberhitzt und durchbrennt.
Die Petronix 1 selbst funzt immer, egal bei welcher Spannung. ist ja nur ein Schalter, elekrtonisch eben.
Also wie geschrieben,
Zitat: Corvette Ignition Coil, Standard, 1959-1964Early
braucht sicherlich einen Vorwiderstand. Egal ob mit Kontakt oder Ptetronix 1 geschaltet.
mfG. Günther
early 1968 L71 tri-power big block convertible.
GM-T56 Viper 6 speed manual , 4.11 rear.
HOOKER chrome side pipes. Long L88 hood.
Tires front 235 rear 255 on 8x15 real wire spoke rims
You can't beat short stroke displacement .
GM-T56 Viper 6 speed manual , 4.11 rear.
HOOKER chrome side pipes. Long L88 hood.
Tires front 235 rear 255 on 8x15 real wire spoke rims
You can't beat short stroke displacement .