09.09.2005, 07:39
Zitat:Haben der Air Folil und die vorkatlosen Auspussrohre vielleicht doch für eine höhere Leistung bei höherer Drehzahl gesorgt ?Wohl kaum. Denn dazu braucht's beim 350er TPI mehr Luft. Da kommt einfach nicht genug durch die Runner bei den hohen Drehzahlen. Wenn Du mehr Leistung möchtest, dann hol Dir 'n Lingenfelter Super Ram.
Warum?
Weil:
Zitat:Chevy was forced to use the 305 TPI manifold since no other performance intake existed. This explainswhy the stock 350 TPI engine tends to give up at around 4800 rpm as opposed to a higher rpm point, because the intake was originally sized for an engine 45 cubic inches smaller!
This long runner length creates tremendous tourque in the streetable rpm range between 2000 and 4000 rpm. The disadvantage is, as we've mentioned, the small, long runners are not conducive to high rpm power.
btw: Mit der 2,73er darfst Du etwa 230 im 3. fahren