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26.03.2019, 17:55
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 26.03.2019, 17:56 von thocar.)
Hi Edgar,
vielleicht drücke ich mich auch falsch aus - es ist schon zyklisch, nicht dauerhaft, es ist auch bis in die höheren Gänge.
Die Drehzahl habe ich noch nicht gecheckt.
Ich wüsste nicht, was es sonst sein sollte.
Gruß Thomas
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Es ruckelt aber nichts, sondern das Auto hat eine wellenförmige, zyklische Vibration, die das ganze Auto erfaßt.
Gruß
Edgar
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Ich werde zur nächsten Durchsicht die Getriebespülung anregen - mal sehen, wie das neue Wunder ATF von GM anschlägt.
So kann das jedenfalls nicht bleiben.
Gruß Thomas
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Edgar,
so kann man es auch beschreiben - ich nenne es `Ruckeln` aus dem Antriebsstrang, also schon wellenförmiges, es ist nicht dauerhaft, sondern zyklisch - Intervall ca. 1 -1,5 Sekunden.
Untermalt ist es von einem leichten knurrigen Mahlen.
Was soll es sonst sein? Schon wieder ein neuer Bug?
Gruß Thomas
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Ein knurriges Mahlen hatte ich jedenfalls nicht, das war geräuschlos.
Lass das Getriebe mal spülen.
Gruß
Edgar
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Genau, ich habe fast noch zwei Jahre Garantie, das beruhigt
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M. E. ist es offensichtlich, dass ihr beide das gleiche Problem beschreibt - nämlich den "Shudder".
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Ist auch m.E. das typische "Shudder"- Problem der 8-Gang-Automatik. Habe ich bei meinem 6th-Camaro auch gehabt. Wird unbehandelt in kurzer Zeit sehr dominant und unangenehm.
Ich habe dann im Rahmen der Garantie die Automatik in Bremen mehrmals spülen und dann neu befüllen lassen. Der Wagen stand deswegen 2 Tage in der Fachwerkstatt. Danach war das "Shudder"- Problem verschwunden. Viele Camaros sind früher oder später betroffen, einige aber auch nie. Scheint vielleicht auch an der Teile-Fertigungstoleranz der Automatik zu liegen. Vereinzelte Camaros bekamen 2018 deswegen einen Getriebetausch auf Garantie. Aber auch einige der eingebauten neuen Getriebe waren dann wieder vom "Shudder" betroffen.
Es scheint keine echte Lösung (wie z.B. einen Reparatur-Kit) zu geben. Chevi empfiehlt wohl weiterhin eine Getriebespülung.
Wer sich in das Thema einlesen möchte, dem empfehle ich das Camaro - Forum. Dort wird seitenlang von diesem Problem berichtet.
Beste Grüße,
Dieter
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Hier mal der Text zur neuen Wundersuppe fürs Getriebe
TCC Shudder and New Mobil 1 Fluid Exchange
A new transmission fluid exchange procedure and a new formula of Mobil 1 Synthetic LV ATF HP transmission fluid have been released to address torque converter clutch (TCC) shudder conditions on 8L45 and 8L90 8-speed automatic transmissions (RPOs M5N, M5T, M5U, M5X) in some 2015-2017 Escalade, Yukon; 2015-2018 Silverado, Sierra; 2015-2019 Corvette; 2016-2018 CT6; 2016-2019 ATS, CTS, Camaro; and 2017-2019 Colorado and Canyon models.
SHUDDER TEST
The new service procedure addresses shake and/or shudder conditions during light throttle acceleration between 25 and 80 MPH (40 and 128 KM/H) at a steady speed when the transmission is not shifting gears. To ensure TCC shudder is diagnosed correctly, drive the vehicle on a smooth road with transmission sump temperature between 122°F (50°C) – 158°F (70°C). Constant throttle input on a smooth grade is needed.
A shudder condition may also be a chuggle, surge or vibration condition. Use GDS 2 or the CH-51450 PicoScope to confirm that the concern is TCC shudder and not a tire/wheel vibration or a driveline vibration, for example. A screen print from GDS 2 or the PicoScope showing the TCC shudder event must be attached to the Repair Order hard copy.
If TCC shudder is present, a vibration peak will appear within +/- 2 Hz of the frequency listed in Bulletin #18-NA-355. Refer to the bulletin for additional information, including required shudder test conditions for each vehicle being diagnosed as well as the fluid exchange procedures.
FLUID EXCHANGE
The TCC shudder condition is related to moisture content in the transmission fluid. The current fluid tends to be hydroscopic, or absorbs moisture, which increases the chance of TCC shudder. There are three different fluid exchange procedures to follow, depending on vehicle application, so that an acceptable concentration of the new HP fluid is achieved in the transmission.
The new fluid exchange procedure requires the use of the
DT-45096 TransFlow Cooler Flush Machine and DT-52263 Transmission Fluid Exchange Tool Kit. The tool kit began shipping to dealerships at no charge in late January 2019. All GM dealerships should receive the tool kits by the end of March 2019.
The new Mobil 1 Synthetic LV ATF HP transmission fluid is now available through your local GM Oil Distributor. The new Mobil 1 Synthetic LV ATF HP transmission fluid is available in quart bottles (GM Part Number 19417577) and, for a limited time, in
55-gallon drums (GM Part Number 19417904) in most locations. Drum production ended in January 2019. The GM part numbers are not on the product.
TIP: Mobil 1 Synthetic LV ATF HP transmission fluid is required for all 8-speed transmission repairs regardless of the repair being completed.
Quart bottles, which can be identified by a new blue banner across the front of the bottle, will be limited to 20 cases/120 quarts per dealer per week during the initial launch of the new product. The new bottles also feature the HP license number J-62120 on the back label.
For a video demonstration of the new fluid exchange procedure, check out the December 2018 Emerging Issues Broadcast, course number 10218.12V, available through the Center of Learning. Thanks to Mark Gordon
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Auch hier eine ganz gute Beschreibung der A8 Probleme
It seems to me that A8 "issues" come in various forms. One is obviously TC failure and replacement. But there are other potentially related issues like:
a) hard upshifting from 1st to 2nd,
b) RPM volatility when in cruise control,
c) "rubble strip" vibrations and noise at varying speeds and conditions,
and finally d) complete TC and/or transmission failure, whatever the later may mean.
Some may experience a) but nothing else. Others may experience more than one of the foregoing issues leading, ultimately, to d). Having this granularity of data, while a PITA to collect and organize, would really be helpful in trying to understand the scope and magnitude of A8 issues.
Gruß Thomas
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