29.09.2017, 19:28
Hier mal ein link zur Beschreibung der FX3 Funktionsweise:
https://www.corvettebuyers.com/c4vettes/fx3.htm
Kurzer Auszug daraus:
As the speed changes, the computer looks at what kind of ride you have selected and cranks the shaft around to what it thinks is the proper match of shock travel and dampening versus speed based on the selection you made with the three position selective ride switch located within easy reach of the driver's position.
The system is designed such that the dampening rate increases with vehicle speed and decreases as you slow down. In effect, it monitors the degree of stiffness requested by the driver and the speed of the vehicle. It then sends either + or - battery voltage to the dampening motors on the shocks and monitors how the shocks are responding to the commands using the position sensor information.
Um einen Unterschied im Fahrverhalten festzustellen, sollte man also die gleiche Strecke mit möglichst dem gleichen Tempo in den drei unterschiedlichen Einstellungen fahren.
Wenn sich dabei kein Unterschied feststellen lässt, ist eventuell was faul.
Pauschal zu sagen, nach dem Umschalten am Drehknopf muss sofort das Fahrwerk deutlich härter oder weicher sein, halte ich für schwierig, da wie gesagt, für die Berechnung der Fahrwerkseinstellungen deutlich mehr Faktoren eine Rolle spielen und die Schalterstellung "Performance" nicht automatisch gleich "Bretthart" und "Tour" nicht gleich "weiche Amischaukel" bedeutet.
Viele Grüße,
Jörg
https://www.corvettebuyers.com/c4vettes/fx3.htm
Kurzer Auszug daraus:
As the speed changes, the computer looks at what kind of ride you have selected and cranks the shaft around to what it thinks is the proper match of shock travel and dampening versus speed based on the selection you made with the three position selective ride switch located within easy reach of the driver's position.
The system is designed such that the dampening rate increases with vehicle speed and decreases as you slow down. In effect, it monitors the degree of stiffness requested by the driver and the speed of the vehicle. It then sends either + or - battery voltage to the dampening motors on the shocks and monitors how the shocks are responding to the commands using the position sensor information.
Um einen Unterschied im Fahrverhalten festzustellen, sollte man also die gleiche Strecke mit möglichst dem gleichen Tempo in den drei unterschiedlichen Einstellungen fahren.
Wenn sich dabei kein Unterschied feststellen lässt, ist eventuell was faul.
Pauschal zu sagen, nach dem Umschalten am Drehknopf muss sofort das Fahrwerk deutlich härter oder weicher sein, halte ich für schwierig, da wie gesagt, für die Berechnung der Fahrwerkseinstellungen deutlich mehr Faktoren eine Rolle spielen und die Schalterstellung "Performance" nicht automatisch gleich "Bretthart" und "Tour" nicht gleich "weiche Amischaukel" bedeutet.
Viele Grüße,
Jörg