04.06.2004, 13:08
Für alle, die sich nicht so häufig in den englischen Foren aufhalten, Dave Hill hat wohl einige Infos zur C6 preisgegeben.
Ich kopiere mal schnell aus dem Forum:
The Nordschleife at the Nurburgring - as we've discussed here before - is a 13 mile track containing 70 curves. The following was provided:
7:52 - Gemballa Porsche 993
7:55 - GSX-R 750 -98
7:55 - Kawasaki ZX-9R
7:56 - C6 Coupe (not Z06)
7:56 - Porsche 996 GT3 (in 2000)
7:56 - Porsche 996 Turbo (in 2000)
7:56 - NSX Type R
8:09 - Lamborghini Diablo SV
8:05 - 2002 Ferrari 575 Maranello
8:09 - Porsche 993 GT2
8:07 - Ferrari 550 Maranello
8:13 - Ferrari F355
8:19 - CTS - V
Obviously the vette team pursued an engineering refinement direction, rather than a clean sheet start with the C6. Why not? The C5 is a great car. The C6 builds on the C5 technology and did not just fix the niggy naggy things like the gas cap release location, but improve handling to an elite level while improving, or maintaining ride comfort. WOW.
BTW, don't you love the fact that Ferrari doesn't make a showroom car that can touch the C6 at the Ring !!
Demnach schaffte die C6 eine Zeit von 7.56 auf der Nordschleife.
Die 1/4 Meile wird mit 12,5 s angegeben.
Ich persönlich bin mehr und mehr gespannt auf das Teil. Sie scheint ihrem Leistungsgewicht alle Ehre zu machen.
Cu P.
Ich kopiere mal schnell aus dem Forum:
The Nordschleife at the Nurburgring - as we've discussed here before - is a 13 mile track containing 70 curves. The following was provided:
7:52 - Gemballa Porsche 993
7:55 - GSX-R 750 -98
7:55 - Kawasaki ZX-9R
7:56 - C6 Coupe (not Z06)
7:56 - Porsche 996 GT3 (in 2000)
7:56 - Porsche 996 Turbo (in 2000)
7:56 - NSX Type R
8:09 - Lamborghini Diablo SV
8:05 - 2002 Ferrari 575 Maranello
8:09 - Porsche 993 GT2
8:07 - Ferrari 550 Maranello
8:13 - Ferrari F355
8:19 - CTS - V
Obviously the vette team pursued an engineering refinement direction, rather than a clean sheet start with the C6. Why not? The C5 is a great car. The C6 builds on the C5 technology and did not just fix the niggy naggy things like the gas cap release location, but improve handling to an elite level while improving, or maintaining ride comfort. WOW.
BTW, don't you love the fact that Ferrari doesn't make a showroom car that can touch the C6 at the Ring !!
Demnach schaffte die C6 eine Zeit von 7.56 auf der Nordschleife.
Die 1/4 Meile wird mit 12,5 s angegeben.
Ich persönlich bin mehr und mehr gespannt auf das Teil. Sie scheint ihrem Leistungsgewicht alle Ehre zu machen.
Cu P.