11.09.2003, 16:37
Das läßt doch keine Ruhe.
Ich bin jetzt mal kurz in meine Halle gefahren und habe ein paar Bücher rausgesucht.
Pierre Lafontaine "Chevrolet Small Block V-8 ID Guide" - eigentlich eine Referenz - schreibt:
One of the most sought-after engines is the 350ci four-bolt. In 1968, when the 350ci was introduced, the four-bolt was born. Thid block is m0ost desirable for any high-performance application. This block has been used in trucks, Z-28s (Camaros), Corvettes and marine applications. There are a few identifying marks on the block that are apparent from the outside, even when the engine is completely installed. The only block to have the oil pressure take-off drilled and tapped at the front of the block is the four-bolt 350ci. The exact location of this pressure feed is just above the timing-cover slightly to the passenger side. The pressure feed has been used on trucks to supply oil pressure to asseccories, such as power take-off. On the Corvettes, it has been used for the oil pressure sensor (GM felt there was no sufficient room at the back for the sending unit). In most cases, the 1/8in pipe thread hole is plugged with a square head pipe plug. Although having a block with this plug in the front almost guarantees it of being a four-bolt, many four-bolts were not drilled.
Alan L. Colvin "Corvette by the numbers 1955-82" schreibt im Grunde genau das gleiche.
Also laut dieser Literatur haben nur die four-bolts diesen Oilpressure-Anschluß.
Sollten diese beiden Referenzbücher falsch sein???
Mikey hat einen Beitrag zu dem gleichen Thema im amerikanischen Corvetteforum gefunden. Hier wird auch berichtet, das dieses "Loch mit Vierkantschraube" an anderen Motoren als dem four-bolt existiert. Verwirrung komplett.
Hier der Link:
https://forums.corvetteforum.com/zerothread?id=638879
Wir werden einen Thread im com.forum starten und warten auf Antwort von den Spezialisten.
Vielleicht kann Neptun5 in der Zwischenzeit die Gussnummer seines Blocks hier posten. Das wird die Eingrenzung erweitern.
Grüße
Ich bin jetzt mal kurz in meine Halle gefahren und habe ein paar Bücher rausgesucht.
Pierre Lafontaine "Chevrolet Small Block V-8 ID Guide" - eigentlich eine Referenz - schreibt:
One of the most sought-after engines is the 350ci four-bolt. In 1968, when the 350ci was introduced, the four-bolt was born. Thid block is m0ost desirable for any high-performance application. This block has been used in trucks, Z-28s (Camaros), Corvettes and marine applications. There are a few identifying marks on the block that are apparent from the outside, even when the engine is completely installed. The only block to have the oil pressure take-off drilled and tapped at the front of the block is the four-bolt 350ci. The exact location of this pressure feed is just above the timing-cover slightly to the passenger side. The pressure feed has been used on trucks to supply oil pressure to asseccories, such as power take-off. On the Corvettes, it has been used for the oil pressure sensor (GM felt there was no sufficient room at the back for the sending unit). In most cases, the 1/8in pipe thread hole is plugged with a square head pipe plug. Although having a block with this plug in the front almost guarantees it of being a four-bolt, many four-bolts were not drilled.
Alan L. Colvin "Corvette by the numbers 1955-82" schreibt im Grunde genau das gleiche.
Also laut dieser Literatur haben nur die four-bolts diesen Oilpressure-Anschluß.
Sollten diese beiden Referenzbücher falsch sein???
Mikey hat einen Beitrag zu dem gleichen Thema im amerikanischen Corvetteforum gefunden. Hier wird auch berichtet, das dieses "Loch mit Vierkantschraube" an anderen Motoren als dem four-bolt existiert. Verwirrung komplett.
Hier der Link:
https://forums.corvetteforum.com/zerothread?id=638879
Wir werden einen Thread im com.forum starten und warten auf Antwort von den Spezialisten.
Vielleicht kann Neptun5 in der Zwischenzeit die Gussnummer seines Blocks hier posten. Das wird die Eingrenzung erweitern.
Grüße