CAN-Bus bei C5?
#8
Hallo zusammen,

also es scheint hier einiges zusammenzufließen was nicht zusammen gehört:

OBD2 ist ein Standard der Onboarddiagnose und kein Protokoll!
Protokolle werden zur Kommunikation der einzelnen Fahrzeugmodule mit und untereinander verwendet und bilden den festgelegten Standard elektrisch ab. Die folgenden Protokolle wurden herstellerspezifisch entwickelt und sind in unterschiedlichen Fahrzeugen vorhanden.

J1850 VPW (Variable Pulse Width) – this is the 10.4kbps protocol used mainly on GM vehicles. Single wire.

J1850 PWM (Pulse Width Modulated) – this is the 41.6kbps protocol used mainly on Ford vehicles. Dual wire.

ISO9141-2 – This is the 10.4kbps asynchronous protocol used mainly on Chrysler, European, and Asian vehicles. The protocol messages are the J1850 messages but the physical interface is different. The protocol bit format is the same as an asynchronous PC serial port but the unique bit rate and voltages require a converter to be used for PC to vehicle communications. A slow 5bps handshake sequence is require to initialize the ISO interface to start communications. Most vehicles will terminate the communications session if a command is not received for 5 seconds. Single wire.

ISO/DIS14230-4 (also called Keyword Protocol 2000 or KWP 2000) – This is a newer version of the ISO9141 protocol. It has a provision for a fast initialization which may be used instead of the slow 5bps handshake sequence.

CAN (Controller Area Network) - CAN is becoming the most widely used bus for in-vehicle communications. It is a high speed/high performance protocol. Dual wire.

LIN (Local Interconnect Network) - LIN is a low cost, low speed, in-vehicle network intended to complement the higher performance CAN network. Vehicle systems with modest network requirements are placed on a LIN sub-network to reduce costs. The LIN sub-networks connect to the vehicle's CAN network via gateways. LIN uses a single-wire enhanced ISO9141 implementation (non-OBDII protocol).

Ford's UBP (UART Based Protocol) - Proprietary, non-OBDII diagnostic protocol.

Chrysler's CCD - Proprietary, non-OBDII diagnostic protocol.

GM's 8192 UART (ALDL Assembly Line Diagnostic Link) - Proprietary, non-OBDII diagnostic protocol.


Die Corvette C5 benutzt wie alle General Motors Fahrzeuge ab 1997 das VPW Protokoll (also kein CAN) einzige Ausnahme bilden die als Technologieträger konzipierten Cadillac SRX und XLR die schon in 2004 CAN verwendeten.
Bitte beachtet das ein verwendetets Zweidrahtprotokoll nicht automatisch CAN ist, es könnte z. B auch PWM sein.
Die C6 verwendet natürlich CAN und die komplette C4 Reihe bis 1995 das ALDL Protokoll

Gruß Marco
[Bild: bannercag2.jpg]
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Nachrichten in diesem Thema
CAN-Bus bei C5? - von marin71 - 26.10.2005, 10:18
[Kein Betreff] - von Corvette.ZR1 - 26.10.2005, 13:42
gibts nicht bei der C5 - von Molle - 26.10.2005, 20:26
[Kein Betreff] - von marin71 - 26.10.2005, 21:18
[Kein Betreff] - von metrax - 26.10.2005, 23:21
[Kein Betreff] - von Jochen - 27.10.2005, 01:02
@Jochen - von Molle - 27.10.2005, 10:05
[Kein Betreff] - von Treurentner - 27.10.2005, 12:58
[Kein Betreff] - von Jochen - 27.10.2005, 19:59
[Kein Betreff] - von marin71 - 27.10.2005, 23:38
[Kein Betreff] - von Treurentner - 28.10.2005, 00:06
[Kein Betreff] - von marin71 - 28.10.2005, 12:42

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