Ich habe jetzt mal die alte Kupplung unter die Lupe genommen und das Modell heraus gefunden,
die ist von Monsterclutches. 700-1000PS
Und das schreibt der Hersteller dazu:
While these are great for the abuse and extreme driving conditions, these are not intended for daily driven applications unless you are absolutely okay with an aggressive clutch. What do we mean by aggressive? It’s going to chatter/shudder during take-off and will have an on/off feel to it – this is made worse by lightened flywheel assemblies. We recommend this clutch for any type of power adder in a racing or aggressive street application as long as you’re within the power rating of the clutch.
Mist, 80PS zu wenig für die Mindestanforderung
Abgesehen davon ist da schon ganz genau beschrieben auf was man sich einlässt.
Ich weiss nicht warum man sowas in ein Straßenauto einbaut, wenn man es vorher weiss.
die ist von Monsterclutches. 700-1000PS
Und das schreibt der Hersteller dazu:
While these are great for the abuse and extreme driving conditions, these are not intended for daily driven applications unless you are absolutely okay with an aggressive clutch. What do we mean by aggressive? It’s going to chatter/shudder during take-off and will have an on/off feel to it – this is made worse by lightened flywheel assemblies. We recommend this clutch for any type of power adder in a racing or aggressive street application as long as you’re within the power rating of the clutch.
Mist, 80PS zu wenig für die Mindestanforderung

Abgesehen davon ist da schon ganz genau beschrieben auf was man sich einlässt.
Ich weiss nicht warum man sowas in ein Straßenauto einbaut, wenn man es vorher weiss.
gruss,
zuendler
zuendler
![[Bild: 502-tripower-klein2.gif]](http://www.zuendler.com/temp/502-tripower-klein2.gif)