02.10.2015, 11:28
Aus dem Blog den ich im C7Z06 Thread gepostet habe.
https://corvettec7fiasco.blogspot.de/201...-2016.html
Da wird die Ursache erklärt.
Zitat: The short version, as stated in this blog on multiple occasions is the UNDERSIZED SUPERCHARGER.
Zitat2: the newest Corvette has a very flawed air circulation design, literally trapping the heat in the engine compartment
Callaway hat scheinbar eine Lösung rausgebracht die das Problem aber nur hinauszögert und nicht wirklich behebt und dafür wollen sie auch 20k haben. Bisschen enttäuschend bis jetzt alles.
Wie ich schon auch vermutet habe ein Paar Seiten weiter vor mit dem Turbo Beispiel.
In dem Beitrag sind aber viel mehr Konstruktionsfehler erwähnt die im Zusammenspiel eigentlich die richtige Katastrophe (engineering) erläutern.
Hier aus dem Beitrag die Lösungsvorschläge:
Here is how this could be fixed: larger supercharger as step one and not Roots but Whipple instead, it runs cooler, it is more efficient at higher RPMs and it does not run out of breath at WOT like Roots does, especially when it is so severely undersized.
Second step would involve a larger engine radiator surface area along with a larger air intake (active shutter system would be the way to go).
Third step would involve relocating the front intercooler, ideally splitting it up and supply air through dedicated air intakes, there is no question this is mandatory.
Fourth step must include a relocated engine oil cooler, two stage with air to oil and coolant to oil, with a thermostat regulated bypass sufficient air flow to support a heat sink equipped with cooling fins.
Fifth step requires an actual engine compartment heat extraction system involving adequate venting (good for downforce as well) in the hood and fenders, including functional side vents.
Tikt das wären doch Sachen die du realisieren könntest. Ich bin mir sicher danach können sich alle auf dem Track warm anziehen.
https://corvettec7fiasco.blogspot.de/201...-2016.html
Da wird die Ursache erklärt.
Zitat: The short version, as stated in this blog on multiple occasions is the UNDERSIZED SUPERCHARGER.
Zitat2: the newest Corvette has a very flawed air circulation design, literally trapping the heat in the engine compartment
Callaway hat scheinbar eine Lösung rausgebracht die das Problem aber nur hinauszögert und nicht wirklich behebt und dafür wollen sie auch 20k haben. Bisschen enttäuschend bis jetzt alles.
Wie ich schon auch vermutet habe ein Paar Seiten weiter vor mit dem Turbo Beispiel.
In dem Beitrag sind aber viel mehr Konstruktionsfehler erwähnt die im Zusammenspiel eigentlich die richtige Katastrophe (engineering) erläutern.
Hier aus dem Beitrag die Lösungsvorschläge:
Here is how this could be fixed: larger supercharger as step one and not Roots but Whipple instead, it runs cooler, it is more efficient at higher RPMs and it does not run out of breath at WOT like Roots does, especially when it is so severely undersized.
Second step would involve a larger engine radiator surface area along with a larger air intake (active shutter system would be the way to go).
Third step would involve relocating the front intercooler, ideally splitting it up and supply air through dedicated air intakes, there is no question this is mandatory.
Fourth step must include a relocated engine oil cooler, two stage with air to oil and coolant to oil, with a thermostat regulated bypass sufficient air flow to support a heat sink equipped with cooling fins.
Fifth step requires an actual engine compartment heat extraction system involving adequate venting (good for downforce as well) in the hood and fenders, including functional side vents.
Tikt das wären doch Sachen die du realisieren könntest. Ich bin mir sicher danach können sich alle auf dem Track warm anziehen.