04.02.2013, 18:24
Zitat:Original von Wutzer
Zitat:Original von mario makary
Angeblich soll es auf dem Dyno 15 PS mehr an die Hinterräder geben.
Gruß Mario
Eine reale Mehrleistung durch eine leichtere Schwungscheibe/Kupplung ist physikalisch leider nicht möglich!
Auf einem dynamischen Prüfstand kann - bei fehlerhafter Korrektur der Massenträgheitsmomente - eine Mehrleistung fälschlicherweise ausgegeben werden.
Gruß
Wutzer
Glaub ich dir aber namanehafte tuner behaupten was anderes,aber auf jend fall war ich beim dragrace ein weinig schneller 0,2 sekunden.mehrfach gemessen.
https://www.zr1specialist.com/HAT%20Web/...clutch.htm
An increase in dynamic power can be measured on a dynamometer that measures the rate of acceleration of an engine. Inertia dynamometers such as the Dynojet can quantify dynamic power. The driver of a ZR-1 with a significantly lighter flywheel will observe that the car accelerates faster in the lower gears. The greater the rate of engine acceleration, the more noticeable the improved acceleration will be. This is especially noticeable in the first and second gears.
The stock flywheel weighs 37 pounds. The Fidanza aluminum flywheel weighs 13 pounds. Thus the dynamic weight reduction is 24 pounds. The Dynojet power output can be expected to increase by about 13. +13 wheel hp divided by a .85 correction factor (15% drive line loss) equals +15 crankshaft hp.
The power to weight ratio of a 400 chp ZR-1 is approximately 9 lbs./chp (3600 lbs./400hp = 9lbs./chp). Based on this power to weight ratio, the car would need to be lightened 135 pounds to match the improvement in acceleration that is available with 24 pounds less flywheel weight (15 hp x 9 lbs./hp = 135 lbs.).
Keine Ahnung auf jeden Fall würde ich wieder ein Fidanza Aluschwungrad einbauen,daß der Motor dadurch letzlich noch nicht mal 1 ps mehr haben kann is mir völlig klar,aber auch rätselhaft,den die maschine spricht schneller an usw.
Gruß Mario
"Wenn du nur ein begrenztes Budget hast und mit diesem Geld ein Auto schnell machen willst,dann fang bei den Reifen an und hör beim Motor auf"(Harald Demuth)