13.01.2012, 17:38
Zitat:Original von Frank the Judge
Und warum ging der LS7 vorher nicht ins Cabrio? Die Verwindung war doch immer das Problem.
Wenn das Teil einigermaßen seriös konstruiert sein sollte, muß untenrum eine Menge geändert werden. Dann ist es wahrlich ein würdiges Sondermodell.
Vor ein paar Jahren schrieb ich mal, der 7 Liter Motor wird der letzte seiner Art sein. Mal schauen, ob ich Recht behalte. Wenn ja, dann sammeln. 67er BB kosten auch richtige Marie.
Nach allem was ich gelesen habe, speziell hier:
"The new collector edition convertible is powered by the 427 cubic inch 7.0-liter LS7 from the Corvette Z06. Rated at 505 horsepower and 470 ft-lb of torque, it is the most powerful engine ever installed in a production Corvette convertible. The new model comes only with a 6-Speed manual transmission and is available in all exterior and interior colors and 2LT, 3LT and 4LT trim levels.
Other performance options on the 427 Convertible include the Z062s driveline and rear axle system, standard Magnetic Selective Ride Control and a rear-mounted battery. The new model will ride on standard 19-inch and 20-inch ZR1-style Michelin PS2 tires with the lightweight machine-face cup wheels. Black cup wheels or chrome ZR1-style wheels will also be available.
The 427 Convertible also features several carbon-fiber components to help with weight reduction. The new model features the carbon fiber raised hood that was first introduced on the 2011 Z06 Carbon Edition. It also includes carbon fiber Z06-style fenders and carbon fiber floor panels. Buyers can also choose to add the “CFZ” carbon fiber front splitter and rocker panels. This diet brings the 4272s curb weight to 3,355 pounds. Combined with the 505 HP LS7, the power-to-weight ratio is 6.64 or one horsepower for every 6.64 pounds of vehicle mass. That’s better than these more expensive sports cars:"
...ist meine Interpretation, dass es sich um eine GS Conv Basis handelt, mit Z06 Antriebsstrang (Getriebe, Antriebswellen, Kardan - haengt von Einbauposition ab - zurückversetzt oder nicht - glaube aber eher nicht zuruekversetzt). 2LT, 3LT, 4LT System spricht auch dafuer - sonst 1,2,3 LZ.
Der Conv Basis Rahmen muss ja auch nicht adaptiert werden, waere beim Z06 Rahmen richtig teuer.
Was die Verwindungssteifigkeit betrifft seh ich keine grossen Probleme im Vergleich zur GS Conv, da der Rahmen der Z06 im Vergleich zum Coupe eigentlich nicht steifer ist als der Stahlrahmen (nur leichter trotz groesserer Materialstaerke).
Den grossen Unterschied macht eher das Dach aus.
Insgesamt finde ich die 427 Conv Idee klasse, da hier ein wirklich spezielles Sondermodell mit extrem kurzer Bauzeit entsteht.
Schade dass ich schon wieder in Deutschland bin bevor sie rauskommt...
Mirko
Trust the Cafe Racer...