Motoridentifikation LT 1 - Druckversion +- Corvetteforum Deutschland (https://www.corvetteforum.de) +-- Forum: Technikforen (https://www.corvetteforum.de/forumdisplay.php?fid=1) +--- Forum: C 4 Technikforum (https://www.corvetteforum.de/forumdisplay.php?fid=5) +--- Thema: Motoridentifikation LT 1 (/showthread.php?tid=53355) |
Motoridentifikation LT 1 - fliegerdidi - 24.02.2011 Hallo, wer kann mir bitte weiter helfen ? In meiner Cobra habe ich einen LT1 Motor mit der Motornummer : V0522YSS In welcher Vette war der Motor eingebaut und welches Baujahr ? Ich brauche diese Daten, weil ich den Motor eintragen lassen will. Gruß Didi - mik_master - 24.02.2011 somit bist du beim anderen "thread" nicht fündig geworden..? - fliegerdidi - 24.02.2011 Kann mich jetzt nicht erinnern, das ich die Motornummer jemals gepostet hatte..., oder was meinst du ? Gruß Didi - Frank the Judge - 24.02.2011 Doch. Hast Du. 2004. ---> https://www.corvetteforum.de/thread.php?postid=845198 In aller Eile..... Kann jemand kurz die Daten und Unterschiede übersetzen? Dann kann der Motor vom Didi identifiziert werden. Ich bin auf dem Sprung, sonst hätte ich es getan. Y-body: 1992–1996 Chevrolet Corvette C4 F-body: 1993–1997 Chevrolet Camaro Z28,B4C,and SS 1993–1997 Pontiac Firebird Formula and Trans Am B-body: (fallen alle raus da Gussköpfe) 1994-1996 Buick Roadmaster 1994–1996 Chevrolet Caprice 1994–1996 Chevrolet Caprice Police Package 1994–1996 Chevrolet Impala SS 1994–1996 Chevrolet Caprice Wagon 1994–1996 Buick Roadmaster Wagon D-body:(fallen alle raus da Gussköpfe) 1994–1996 Cadillac Fleetwood There were a few different versions of the LT1. All feature a cast iron block, with aluminum heads in the Y and F bodies, and cast iron heads in the B and D bodies. Corvette blocks had four-bolt main caps, while most other blocks were two-bolt main caps. The 92–93 LT1s used speed density fuel management, batch-fire fuel injection and a dedicated engine control module (ECM). In 94 the LT1 switched to a mass airflow sensor and sequential port injection. A new, more capable computer controlled the transmission as well as the engine and got a new name: powertrain control module (PCM). Where the ECM held its calibration information in a replaceable chip, the PCM was reprogrammable through the diagnostic port. The early Optispark distributor had durability problems and a revised version was introduced with vacuum vents to remove moisture on the 1994 B-Bodies and in 1995 on the Y and F-Bodies; the vacuum vents can be added onto earlier distributors.[1] 1996 saw major revisions for OBD-II: a second catalytic converter on the F-body cars and rear oxygen sensors to monitor catalyst efficiency. Some OBD-II features had been added to the Corvette starting in 1994 for testing purposes.[citation needed] The 1997 model year Camaro and Firebird were the last year for this engine in a GM production car before it was replaced by the LS1, which was already in the Corvette for 1997. The 1992 LT1 in the Y-body was factory rated at 300 hp (220 kW) and 330 lb·ft (447 N·m). 96 LT1 Y-bodies were rated at 300 hp (220 kW) and 340 lb·ft (461 N·m). The 93–95 F-bodies were rated at 275 horsepower (205 kW) and 325 lb·ft (441 N·m), while the 96–97 cars were rated at 285 horsepower (213 kW) and 335 lb·ft (454 N·m). The 96–97 WS6 and SS F-bodies were rated at 305 hp (227 kW). The 94–96 B and D-body version was rated at 260 horsepower (190 kW) and 330 lb·ft (447 N·m). - Woodstock - 24.02.2011 Zitat:YSS 1996 350 285 TPI F, Auto, 305hp on SS Dürfte ein Camaro SS von 96 sein, wenn man dieser Seite glauben darf. Kalick edit. gebaut in Flint am 22. Mai 96 - fliegerdidi - 24.02.2011 Danke euch.. @ Axel, scheint wirklich so, als wenn es der Motor eines Camaros SS Bj. 96 ist. Wo bekomme ich jetzt so einen Vergleichsbrief eines solchen Fahrzeuges her ? Gruß Didi Zitat:Original von Frank the JudgeFrank, das war ja noch vor dem Krieg, da kann ich mich nimmer dran erinnen. Aber zum Erfolg hat meine Anfrage damals auch ned geführt. - Woodstock - 24.02.2011 Zitat:Original von fliegerdidi Ist das falsche Forum hier ....don't shoot the messenger - Camaro WS6 - 24.02.2011 Zitat:Original von Woodstock Ist nicht das falsche Forum hier, manch einer hier in diesem Forum besitzt solche Sachen, die Didi haben will - fliegerdidi - 24.02.2011 Hallo Jens, danke auch hier noch mals Die 3 Beulen am Kopf von den Luftsprüngen tun auch gar ned weh Grüße Didi |