Bremsen-Update für C3
#1
Hallo Sharkies,

über die C3-Registry habe ich diese interessante Mail bekommen. Es geht dabei um verbesserte Bremskolben mit O-Ringen, die eine deutliche Verbesserung der Haltbarkeit und Sicherheit bieten sollen:

Zitat:I think all of us C3 owners know by now that C3 brakes are pretty horrible. Well, I got to find that out a couple of weeks ago when they failed on me. That's right... pedal went all the way to the floor! Fortunately, I was only around the corner from my house, and I did manage to come to a stop as the pedal hit the floor.

I spoke with one of C3VR's members, 4webers (George), about it and he immediately knew what I should do. He told me about a set of "O-Ring Caliper Pistons" he had put in his C3 and how the difference was like night and day. He said I should absolutely buy these and install them. Well, I'm taking his advice and I ordered a set yesterday. The manufacturing company is called Zero Tolerance Industries (or ZTI).

Here are some details about the pistons according to their website: Eliminates Air Pumping, Stops Leaking Brakes When Sitting, Eliminates Brake Squeaking, Superior Technical Design Reduces Pad Wear, Maximizes Braking Potential 25%-30%, Manufactured From 606IT6 Aluminum Billet, Aircraft O-Ring Technology, May Be Installed In Original or Stainless, Brake Calipers, No Special Tools or Machining Required for Installation, Made in U.S.A., Years of Successful Testing.

I spoke with the owner of the company, Mike when I placed the order and he definitely knows his stuff! It is recommended that you don't wait for your brakes to tell you they have a problem, like mine did. You should be proactive about it and buy these pistons now! I'm lucky I was so close to home, and didn't run into a tree!

Mike said he should be sending me out the set of pistons this week, so hopefully I'll get to install them within the next couple of weeks. I will keep you updated on the progress through posts on the C3VR Forums.

In the meantime, I recommend you check out their website, read-up on them and perhaps buy yourself a set. They are only $275 and that includes shipping and handling!

Click here to go to ZTI's website now. The site isn't 100% complete yet, and you have to place your order by phone, but the info on the pistons is there. If you do speak to Mike and/or place an order, please be sure to tell him that Adam from C3 Vette Registry sent you!

Here's a photo of the pistons from the website:

[Bild: O-ring-pistons.jpg]

Gruß
Tripower
[Bild: osc13.gif]
* * Freunde sind wie Sterne: Du kannst sie nicht immer sehen, aber Du weißt, sie sind immer da! * *

[Bild: YellowJacketsSign.jpg]
  Zitieren
#2
275 $+ ?? Für die kleinen Drehteile ? Ich hab´da noch ´ne Drehbank im Atelier .......
Habe doch gerade neue Zangen vorn und HBZ, but thanks anyway, Tripower
Hallo-gruen , .......  vette Grüße, Gerd

                 °°  °°  

  Zitieren
#3
Hallo, bei VetteBrakes, Florida, http://www.vettebrakes.com habe ich die gleichen Teile $ 74,85 bezahlt. Die Dichtungen P/N 11308 für $ 34.95 und Kolben P/N 11225 und 11226 für je $ 19.95. Die tun genau so gut ihren Dienst in den Festsätteln. Friedel
Im VetteBrake Katalog auf Seite 50.
[Bild: CCHHBanner2.jpg]


  Zitieren
#4
Dafür

Hab ich mir auch gedacht, als ich die VB&P O-ring Kits bestellt habe.
Geruechte behaupten, dass die Zero Tolerance Kolben mit weniger Spiel in den Saettel laufen. Ich hab die VB&P O-ring Kolben gemessen und die sind genauso dick ( Durchmesser ), wie die originalen Lippendichtungskolben. Die waren gut genug fuer lange Zeit, also sollten die O-Ring Kolben es auch sein.
Mal sehn, wie die sich verhalten. VB&P hat ja eigentlich einen sehr guten Ruf. Yeeah!
Ich warte auf gutes Wetter, wird aber immer kaelter. Heulen
MfG Gunther
early 1968 L71 tri-power big block convertible.
GM-T56 Viper 6 speed manual , 4.11 rear.
HOOKER chrome side pipes. Long L88 hood.
Tires front 235 rear 255 on 8x15 real wire spoke rims
You can't beat short stroke displacement . besoffen
  Zitieren


Möglicherweise verwandte Themen...
Thema Verfasser Antworten Ansichten Letzter Beitrag
  Corvette Update...kleine Verbreiterungen / Flares angebaut Maxxx74 28 3.076 18.06.2023, 20:34
Letzter Beitrag: Maxxx74
  ...beim bremsen zieht mein Baby extrem nach rechts WideGlide 25 15.850 05.04.2021, 16:50
Letzter Beitrag: The Reaper
  Bremsen entlüften Mbaer 23 8.135 18.02.2020, 17:36
Letzter Beitrag: Corvette1990
  Wilwood Bremsen Strippe 14 9.950 19.10.2019, 10:59
Letzter Beitrag: Hirschring
  C3 zieht nach rechts bei jeden ersten bremsen. earl111 7 6.639 24.07.2019, 10:19
Letzter Beitrag: earl111

Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste
Forenübersicht
Technikforen
-- C 1 Technikforum
-- C 2 Technikforum
-- C 3 Technikforum
-- C 4 Technikforum
---- C4 ZR-1 Technikforum
-- C 5 Technikforum
---- C5 Z06-Technikforum
-- C 6 Technikforum
---- C6 Z06-Technikforum
---- C6 ZR1-Technikforum
-- C7 Technikforum
---- C7 Z06 Technikforum
-- C8 Diskussionsforum
-- Tuningforum
-- Allgemeines Technikforum
---- OBD2
Other Vette-Stuff
-- Man sieht sich
---- Nachbetrachtungen
---- Stammtische Deutschland
------ Baden-Württemberg
------ Bayern
------ Berlin/Brandenburg
------ Hessen
------ Nordrhein- Westfalen
------ Niedersachsen/HB/HH
------ Rheinland-Pfalz
------ Sachsen
------ Thüringen
------ Schleswig Holstein
---- Stammtische Österreich
------ Wien / St. Pölten
---- Stammtische Schweiz
------ Ostschweiz/Vorarlberg
------ Treffen Schweiz
-- Jäger & Sammler
-- Vettetalk
---- Reiseberichte
-- Corvette-Bilder der Mitglieder
---- Membervideos
-- Sonstige Schöne Vettepics
---- Corvettevideos
-- Vettelady's Corner
-- Wissenswertes & Kurioses
-- Werkstätten & Händler
-- CORVETTE & Parts - For Sale!
---- laufende Auktionen bei EBAY
---- Transporthilfeforum
---- for sale - Alles ohne Corvette!
-- Wanted !
-- Wer weiß was
---- Fragen vor dem Kauf
-- Paragraphen & Pamphlete
Smalltalk und Forumsschnack
-- Über dieses Forum
---- Teammitteilungen
---- In Memoriam
-- Hallo, ich bin's!
-- Motorsport
-- Off Topic
---- Jux & Dallerei
---- Das Club-Forum
---- Don't feed the troll!
-- Glückwunsch- und Grußforum
-- Bits und Bytes
-- Comic-Forum
-- Das Modellautoforum
-- Testforum
Händlerangebote
-- Info-Forum
-- ACP Euskirchen
-- Dyno-Center
-- KTS American Parts
-- Corvetteproject (Molle)
-- Schmidt Revolution
-- NCRS Central Europe
-- IDP-CORVETTE ( INJA )
-- TIKT Performance Parts
-- BG Sportwagen
-- SPEEDSTYLE
-- V8Lounge
-- AVI Schilling & Wendt Assekuranzmakler
-- Autosalon am Park GmbH
-- NCRS Central Europe
-- Hoffmann Classics
-- CCRP Austria
-- RockAuto.com
-- Stingrays-Shop.com
-- corvetteparts.de