"Absplitterung" an polierten 2003 ern Alufelgen
#1
Hallo,
ich habe mal wieder eine Frage. Ich habe eine 2003 C5 mit polierten original Alus - gefallen mir eigentlich auch recht gut. Nur leider muss ich feststellen, dass die Felge irgendwie komische "Absplitterungen" hat, besonders das Felgenbett innen. Korrosion meine ich mit diesen Absplitterungen nicht. Es sind einfach mehrere so "weiße" Stellen, an denen man schon aus 1 m Entfernung sieht, dass die Felge dort nicht mehr glatt ist...ich weiß die Beschreibung ist eine Katastrophe...morgen mache ich Bilder...weiß aber vielleicht jemand was ich meine? Hatte jemand schonmal die gleichen Probleme? Kann man Felgen auf Garantie tauschen lassen?

Grüße aus München
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#2
Hallo cadi97,

ich habe das an zwei Stellen , Durchmesser ca. 2 mm. Es soll dazu ein Schreiben von GM an die WErkstätten geben, dass das Lackasplitterungen durch äußere Einflüsse seien. Felgen wüerden nicht getauscht.
Man hat mir aber angeboten neu zu lackieren. Ich weiß nicht, ob ich den Originallack abschleifen lassen soll. Zumal ist eh eine größere Felge geplant.

Gruß Dirk Zwinkern
Flying High Corvette Engel-3

animierte C4 Not all plastic cars are toys. animierte C4
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#3
Dein Bechreibung hört sich für mich nach dem Problem an, welches ich auch hatte.
Bei mir sahen die Mängel aus wie kleine "Zehenfüsse", hauptsächlich im Felgeninnenbett.
Da ich noch Garantie auf der Vette hatte (MJ2003, EZ05/2005), habe ich letztes Jahr bei meinem GM Händler Kroymanns in Düsseldorf das Ganze reklamiert, die haben Fotos gemacht von allen vier Felgen und ich habe anstandslos 4 flammneue Felgen bekommen - auf Garantie ! Yeeah!
Super Service !

Zwar meinten sie, dass GM das entscheidet, meine Chancen aber ganz gut standen.

Erklärung:
Das kommt vom Salz bei der Verschiffung und durch das anschliessende rumstehen im Hafen.
Nun ja - will gar nicht genau wissen, wo mein gutes Stück vorher alles gewesen/gestanden hat Feixen

Ich würd - Garantie vorraussgesetzt - mein Glück beim Händler versuchen.
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#4
Das Problem ist beim Hersteller bekannt.

Auch bei mir wurden deshalb alle Viere anstandslos erneuert. Hoffentlich ist Deine Garantie noch nicht abgelaufen. OK!

Gruß Peter
[Bild: osc13.gif]
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#5
Peter,

ich kenn jemanden da haben sie auch nicht auf Garantie gemacht.

Bei mir waren die Dinger ja auch beschädigt und sie haben erst hunderte von Fotos gemacht und dann hat wohl der Außendienst entschieden, das ich neue bekomme.

Allerdings haben sie es auch erst mit "Eigenverschulden" probiert.

Gruß
Thorsten
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#6
Hallo,

Kroymans hat die Felgen ohne zu zögern ausgetauscht, allerdings hatte ich an einer Felge 2 Risse. haarsträubend
Beste Grüsse, Hallo-gruen
Helmut


hier noch Info zum Thema:

Service Bulletin: Info - Refinishing Aluminum Wheels
Subject: Refinishing Aluminum Wheels
Source: Chevrolet Dealer Technical Service Bulletin
Number: #99-08-51-007A - (03/07/2002)
Models: 2003 and Prior Passenger Cars and Trucks

This bulletin is being revised to add additional model years. Please discard Corporate Bulletin Number 99-08-51-007 (Section 08 - Body and Accessories).

This bulletin updates General Motor's position on refinishing aluminum wheels. GM does not endorse any repairs that involve welding, bending, straightening or re-machining. Only cosmetic refinishing of the wheel's coatings, using recommended procedures, is allowed.

Evaluating Damage

In evaluating damage, it is the GM Dealer's responsibility to inspect the wheel for corrosion, scrapes, gouges, etc. The Dealer must insure that such damage is not deeper than what can be sanded or polished off. The wheel must be inspected for cracks. If cracks are found, discard the wheel. Any wheels with bent rim flanges must not be repaired or refinished. Wheels that have been refinished by an outside company must be returned to the same vehicle. The Dealer must record the wheel ID stamp or the cast date on the wheel in order to assure this requirement. Refer to Refinisher's Responsibility -- Outside Company later in this bulletin.

Aluminum Wheel Refinishing Recommendations
Chrome-plated aluminum wheels Re-plating these wheels is not recommended.
Polished aluminum wheels These wheels have a polyester or acrylic clearcoat on them. If the clearcoat is damaged, refinishing is possible. However, the required refinishing process cannot be performed in the dealer environment. Refer to Refinisher's Responsibility -- Outside Company later in this bulletin.
Painted aluminum wheels These wheels are painted using a primer, color coat, and clearcoat procedure. If the paint is damaged, refinishing is possible. As with polished wheels, all original coatings must be removed first. Media blasting is recommended. Refer to GM Aluminum Refinishing Bulletin #53-17-03A for the re-painting of this type of wheel.
Bright, machined aluminum wheels These wheels have a polyester or acrylic clearcoat on them. In some cases, the recessed "pocket" areas of the wheel may be painted. Surface refinishing is possible. The wheel must be totally stripped by media blasting or other suitable means. The wheel should be resurfaced by using a sanding process rather than a machining process. This allows the least amount of material to be removed.

Important
Do not use any re-machining process that removes aluminum. This could affect the dimensions and function of the wheel.


Painting is an option to re-clearcoating polished and bright machined aluminum wheels. Paint will better mask any surface imperfections and is somewhat more durable than clearcoat alone. GM recommends using Corsican SILVER WAEQ9283 for a fine "aluminum-like" look or Sparkle SILVER WA9967 for a very bright look. As an option, the body color may also be used. When using any of the painting options, it is recommended that all four wheels be refinished in order to maintain color uniformity. Refer to GM Aluminum Refinishing Bulletin #53-17-03A for specific procedures and product recommendations.

Refinisher's Responsibility -- Outside Company




Important
Some outside companies are offering wheel refinishing services. One such company, Transwheel Corporation (800-892-3733), provides this service within GM guidelines. Other companies may also exist. Such refinished wheels will be permanently marked by the refinisher and are warranted by the refinisher. Any process that re-machines or otherwise re-manufactures the wheel should not be used.


A refinisher's responsibility includes inspecting for cracks using the Zyglo system or the equivalent. Any cracked wheels must not be refinished. No welding, hammering or reforming of any kind is allowed. The wheel ID must be recorded and follow the wheel throughout the process in order to assure that the same wheel is returned. A plastic media blast may be used for clean up of the wheel. Hand and/or lathe sanding of the machined surface and the wheel window is allowed. Material removal, though, must be kept to a minimum. Re-machining of the wheel is not allowed. Paint and/or clear coat must not be present on the following surfaces: the nut chamfers, the wheel mounting surfaces and the wheel pilot hole. The refinisher must permanently ID stamp the wheel and warrant the painted/clearcoated surfaces for a minimum of one year or the remainder of the new vehicle warranty, whichever is longer.


Important
Whenever a wheel is refinished, the mounting surface and the wheel nut contact surfaces must not be painted or clearcoated. Coating these surfaces could affect the wheel nut torque.


When re-mounting a tire on an aluminum wheel, coated balance weights must be used in order to reduce the chance of future cosmetic damage.

© Copyright General Motors Corporation. All Rights Reserved.

GM bulletins are intended for use by professional technicians, NOT a "do-it-yourselfer". They are written to inform these technicians of conditions that may occur on some vehicles, or to provide information that could assist in the proper service of a vehicle. Properly trained technicians have the equipment, tools, safety instructions, and know-how to do a job properly and safely. If a condition is described, DO NOT assume that the bulletin applies to your vehicle, or that your vehicle will have that condition. See your GM dealer for information on whether your vehicle may benefit from the information.
[Bild: ctcmember2.jpg]     [Bild: 379%20klein2.jpg]
--- Objects in the mirrors - tend to disappear ---
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#7
Hey Danke,
super Infos. Ich hatte Ez 06/2004. Habe meine bei Kroymans in Nürnberg gekauft. Werde dann mal wohl hier bei Kroymans in M nachfragen. Was habt ihr entgegnet als die GM'ler meinten, nö machen wir nicht, ist Eigenverschulden? Wie muss ich mich anstellen, dass ich neue bekomme?
Grüße aus München
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