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Zündkerzenwechsel bei Corvette 87 - Druckversion

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Zündkerzenwechsel bei Corvette 87 - C4driver - 08.07.2010

Hello Friends,

hab bei us-parts-online Zündkerzen für mein Baby bestellt (ACDelco 41-629).

Frage: Sind die richtig und welcher Elektrodenabstand sollte es sein (0.9 ?) ?

User

Ville Dank sich vor Lachen auf dem Boden wälzen


- thefbi - 08.07.2010

Ob deine Kerzen geeignet sind kann ich dir leider nicht sagen, laut meiner unterlagen und dem Handbuch sollten es von AC Delco die FR3LS oder FR5LS Kerzen sein.
Elektordenabstand 0,9mm ist richtig.
Viel Spaß beim wechseln, ich hatte gestern auch das "Vergnügen".
Fang am besten mit der Beifahrerseite an, da gehst du dann entspannter zu Bett. Wer sich das ausgedacht hat... Kopfschütteln

Gruß, Frank


- C4driver - 08.07.2010

Hi ich habe es! In einem Forum habe ich gelesen, dass "AC FR3LS is now called a 41-629".

Das ist des Rätsels Lösung. Des weiteren füge ich noch die Identifikationstabelle mit ein. So kann jeder anhand der Daten die GAP herausfinden.

Die GAP bei meinen Kerzen beträgt 0,035" also 0,889 mm dumdidum



The ACDelco Spark Plug Identification Table

Prefix and suffix letters are used to identify a specific type plus the numbers relate to thread size and heat range. For example, the R45TS spark plug shown is:

* R = Resistor
* 4 = 14 mm Thread
* 5 = Heat Range
* T = Taper Seat
* S = Extended Tip

Plug Identification Table Prefix Identification Code Description
B Series Gap
C Commercial
CS Chain Saw
F Fine Line 14 mm 5/8" Hex
M Marine
LM Lawn Mower type
R Resistor
S Shielded (5/8-24 thread)
V Surface Gap
Prefixes are sometimes combined e.g., VB, CR
Numbering

* 1st number denotes THREAD SIZE
* 2nd number denotes HEAT RANGE

In the early 1990s, an all-numeric, identification code was developed to ensure that the proper spark plug would be selected for replacement in specific engine applications. The numeric code does not in any way correspond to the heat range of the spark plug. Therefore, selection of a spark plug with a different code number is not recommended. The heat ranges may be drastically different between two different plugs, and engine damage or poor performance may result. See your local installer or retailer for details.

The prefix “41” stands for the manufacturer’s product line (e.g., 41 = spark plug)
Numbers after the prefix indicate the type of spark plug and also the specific application:

* 100 – 199 = Iridium
* 600 – 699 = Resistor
* 800 – 999 = Double Platinum

Plug Identification Table Suffix Identification Code Description
A Clip Gap
C Copper Core Center Electrode
C Colder Version of M44 Plub
E Special Design Electrode Extended Tip
F 1/2" (12.7 mm) reach
FF 1/2" (12.7 mm) reach, fully threaded
G Pin Gap (cold-running)
I Iridium Center Electrode
J Boot Release Agent, Anti-Seize Compound
K Special Design
L Long Reach
7/16" (11.1 mm) reach, (14 mm) thread
3/4" (19 mm) reach, (18 mm) thread
3/4" (19 mm) reach, (14 mm) thread (fineline)
LT Long reach, .715" (18.16 mm), Tapered Seat
M Special Design Electrode
N 3/4" (19 mm) reach, 3/8" (9.5 mm) thread length
R Resistor (Sport Vehicle Plugs)
S Extended Tip
S 7/8" (22.3 mm) Moderate Long Reach
23/32" (18.25 mm)
T Tapered Seat Shell Design
TS Tapered Seat with extended tip
XL Extra Long Reach, 3/4" (19 mm) fully threaded
Y 3-Prong Cloverleaf Electrode
Z Special Gap (usually denotes wide gap)
5 .050" (1.3 mm) gap
6 .060" (1.5 mm) gap
8 .080" (2 mm) gap
100 Iridium
600 Resistor Type
800 Platinum Type
900 Double Platinum Type
Suffixes are combined to form such AC suffix designations as FG, XLS, TS, FFM, TSX, SZ, etc.


- DTRAXX1 - 09.07.2010

Nicht so kompliziert machen.

Reinschrauben und gut is et... Feixen Feixen Feixen